Legetøj

Der er et meget begrænset tilbud af legetøj i Naturbørnehaven. Vi har cykler, mooncars og diverse sandlegetøj. Derudover har vi forskellige kreative materialer og forskellige puslespil. Men ellers er det materialer skabt af naturen som bruges i børnenes leg. Vi oplever at børnene bruger deres fantasi og kreative evner i legen og i konstruktionen af legen. Eksempelvis kan pinde og andet materiale pludselig blive til dukker eller de bygger huler af grene og blade. Vores høns er ofte også passagerne bag på børnenes mooncars.

Børnene må ikke have legetøj med i børnehaven. Vores område er så stort at legetøjet nemt kan forsvinde. Derudover vil vi gerne, at man som barn i Naturbørnehaven er tilstede i naturen, og understøttte barnets kreativitet, naturlige nysgerrighed, sanser og fantasi.

Høne